Boredom

Idag har varit en av de tråkigaste dagarna i mitt liv. Morsan är bortrest, farsan har spelat nätpoker hela dagen (fick grepp om datorn först för c:a 15 minuter sen, och telefonen är för långsam för att surfa på på landet, även om det fungerar), brorsan åkte hem en dag tidigare än jag trodde och mina kära vänner är antingen sjuka, bortresta eller allmänt oanträffbara. Dock tror jag Sara skulle komma hem idag om jag inte minns fel, men jag ville inte störa henne första dagen hemma efter en vecka i Göteborg. Kan någon gissa vad jag gjort idag då? Jag har varit ute och gått i tre och en halv timme. Tre och en halv! Gick runt hela Myssinge/Borrlövsta. Fick lite ont i benen och axlarna efter två timmar, men det var ändå skönt. Förutom mina och mammas promenader med Kolan, samt någon liten här och där med en vän eller två, har jag inte rört på mig since God knows when. Såg något coolt på min promenad. Efter c:a en halvtimme-timme in på Myssingen-vägen såg jag en ko-flock. En riktigt ko-flock. Inte ett gäng kviger, kor eller ungtjurar. Utan en riktig flock. En bjässe tjur som var chef, massa kor, några dräktiga, några kalvar, några åringar. Det var coolt. Skulle vilja se en sån med hästar någon gång. Och yeah, det är så man roar sig country-style. Kollar på kor. Och blir impad. Nu ska jag dricka thé och kolla TV. Fortsätta min meningsfulla helg alltså. Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0